Komunikaty prasowe

20.05
2019

Zysk wyższy o ponad 72%. Wirtualna Polska podsumowuje 1. kwartał 2019 roku

Wirtualna Polska Holding S.A. w 1. kwartale 2019 roku miała prawie 157 mln zł przychodów ze sprzedaży. To oznacza wzrost o jedną trzecią w porównaniu do 2018 roku. Zysk netto urósł o 72,5% i wyniósł 14,3 mln zł. Grupa WP, jako pierwszy wydawca w Polsce, wprowadza technologię DAI (Dynamic Ad Insertion), pozwalającą na zastąpienie bloku reklamowego w tradycyjnej telewizji, reklamą wideo online.

Po raz pierwszy w historii Wirtualnej Polski Holding wpływy ze spółek e-commerce w segmencie online zrównały się z wpływami spółki WP Media SA. Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding w segmentach online i tv wzrosły rok do roku o jedną trzecią i wyniosły 157 mln złotych. Pierwszy kwartał 2019 roku to również rekordowy wzrost zysku WP, który wyniósł 14,3 mln zł.

– Tak jak przewidywaliśmy, przychody ze spółek e-commerce zakupionych w ostatnich 5 latach, są już wyższe od przychodów z działalności mediowej. W kategorii rentowność, media jednak wciąż dominują w naszym holdingu – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

 

Poniższa tabela przedstawia główne pozycje sprawozdania z wyniku finansowego za 1. kwartał 2019 i 2018 roku.

w tys. zł

Trzy miesiące zakończone
31 marca 2019

Trzy miesiące zakończone
31 marca 2018

Zmiana

Zmiana %

Segment ONLINE

 

     

Przychody ze sprzedaży

152 390

114 915

37 475

32,6%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

147 849

110 891

36 958

33,3%

Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17)

43 994

37 497

6 497

17,3%

EBITDA (wg. MSR 17)

42 251

34 590

7 661

22,1%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

45 806

 -

 -

nd.

EBITDA (wg. MSSF 16)

44 063

 -

 -

nd.

Segment TV

 

     

Przychody ze sprzedaży

4 605

2 895

1 710

59,1%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

4 605

2 895

1 710

59,1%

Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17)

 (1 763)

 (2 522)

759

(30,1%)

EBITDA (wg. MSR 17)

 (1 783)

 (2 588)

805

(31,1%)

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

 (1 763)

 -

 -

nd.

EBITDA (wg. MSSF 16)

 (1 783)

 -

 -

nd.

Segmenty łącznie

 

     

Przychody ze sprzedaży

156 995

117 810

39 185

33,3%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

152 454

113 786

38 668

34,0%

Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17)

42 231

34 975

7 256

20,7%

EBITDA (wg. MSR 17)

40 468

32 002

8 466

26,5%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

44 043

 -

 -

nd.

EBITDA (wg. MSSF 16)

42 280

 -

 -

nd.

Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych

 (16 381)

 (13 453)

 (2 928)

21,8%

Zysk na działalności operacyjnej

23 717

18 549

5 168

27,9%

Wynik na działalności finansowej

 (3 906)

 (6 058)

2 152

(35,5%)

Zysk przed opodatkowaniem

19 811

12 491

7 320

58,6%

Zysk netto

14 368

8 329

6 039

72,5%

 

Jako pierwsza w Polsce WP wprowadziła technologię DAI (Dynamic Ad Insertion), która polega na zastąpieniu bloku w telewizji linearnej, reklamą wideo online. DAI z powodzeniem wdrożono w usłudze WP Pilot, na razie na kanale Telewizja WP. Technologia pozwala na dobudowanie zasięgu, zwłaszcza wśród młodych użytkowników i lepszą personalizację reklam.

– Dzięki DAI można realizować efektywniejsze kampanie reklamowe. Jesteśmy gotowi, by w usłudze WP Pilot, wdrożyć tę technologię w kolejnych kanałach, jeśli tylko pozwoli na to regulator. Tzw. „addressable TV” staje się standardem na zachodzie, chcemy przyczynić się do jego rozwoju w Polsce – dodaje Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, prowadzi również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy WP abcZdrowie. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, e-holiday.pl), mody (domodi.pl, alani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto24.com). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w marcu 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało ponad 22,5 mln Polaków.

 

lista komunikatów

KALENDARIUM

WIRTUALNA POLSKA HOLDING S.A.

ul. Jutrzenki 137 A
02-231 Warszawa
tel.: +48 22 57 67 900
fax: +48 22 57 67 901

REGON: 016366823
NIP: 5213111513