Komunikaty prasowe

19.11
2019

Rosnące przychody i rekordowa EBITDA. Wirtualna Polska po trzech kwartałach 2019 roku

Przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A., po trzech kwartałach 2019 roku, wzrosły niemal o jedną trzecią i wyniosły 519 mln złotych. EBITDA w segmencie online za ostatnie dwanaście miesięcy przekroczyła 200 mln złotych, co jest najwyższym wynikiem w historii spółki. Wirtualna Polska coraz więcej inwestuje w obszar motoryzacji. Przejęła spółkę AutoCentrum.pl, uruchamia też nową wersję serwisu superauto.pl.

Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w segmentach online i tv wzrosły rok do roku o prawie 32% i sięgnęły 519 mln złotych. Zysk z działalności operacyjnej jest wyższy prawie o 15%, zysk netto to 44,3 mln złotych. Na wyniki składają się wzrosty, zarówno w obszarze mediów, jak i z działalności spółek e-commerce. Wirtualna Polska inwestuje w rozwój obu obszarów.

Pierwszy raz w historii roczny zysk EBITDA Wirtualnej Polski Holding przekroczył 200 mln zł. W trzecim kwartale naszymi najważniejszymi biznesowymi napędami była poprawa efektywności reklamowej na urządzeniach mobilnych w mediach oraz wzrost w e-commerce, głównie w turystyce krajowej i finansach mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Wirtualna Polska dokonała akwizycji spółki AutoCentrum.pl. Jednocześnie startuje z nową wersją superauto.pl, serwisu z samochodami dostępnymi od ręki, w atrakcyjnych cenach.

Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego

       

w tys. zł

Dziewięć miesięcy zakończonych
30 września 2019

Dziewięć miesięcy zakończonych
30 września 2018

Zmiana

Zmiana %

Segment ONLINE

 

     

Przychody ze sprzedaży

504 822

383 113

121 709

31,8%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

488 472

367 133

121 339

33,1%

Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17)

149 141

127 348

21 793

17,1%

EBITDA (wg. MSR 17)

144 100

122 155

21 945

18,0%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

155 210

 -

 -

nd.

EBITDA (wg. MSSF 16)

150 169

 -

 -

nd.

Segment TV

 

     

Przychody ze sprzedaży

14 219

10 740

3 479

32,4%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

14 219

10 740

3 479

32,4%

Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17)

 (5 010)

 (6 032)

1 022

(16,9%)

EBITDA (wg. MSR 17)

 (5 031)

 (6 098)

1 067

(17,5%)

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

 (5 010)

 -

 -

nd.

EBITDA (wg. MSSF 16)

 (5 031)

 -

 -

nd.

Segmenty łącznie

 

     

Przychody ze sprzedaży

519 041

393 853

125 188

31,8%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

502 691

377 872

124 819

33,0%

Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17)

144 131

121 316

22 815

18,8%

EBITDA (wg. MSR 17)

139 069

116 057

23 012

19,8%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

150 200

 -

 -

nd.

EBITDA (wg. MSSF 16)

145 138

 -

 -

nd.

Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych

 (58 559)

 (40 668)

 (17 891)

44,0%

Zysk na działalności operacyjnej

86 579

75 389

11 190

14,8%

Wynik na działalności finansowej

 (23 713)

 (10 278)

 (13 435)

130,7%

Zysk przed opodatkowaniem

62 866

65 111

 (2 245)

(3,4%)

Zysk netto

44 273

49 396

 (5 123)

(10,4%)

 

Wirtualna Polska wprowadziła również nowy standard reklam wideo. W ramach oferty 3x100 reklamodawcy płacą tylko za spoty wideo, które zostaną zliczone wg następujących kryteriów: 100% playera z reklamą wideo widziane przez minimum 2 sekundy, niepominięte, czyli obejrzane do końca. To pierwsza taka oferta wśród polskich wydawców internetowych. Po wprowadzeniu wskaźnika viewability jest to kolejna innowacja, która uwiarygadnia kampanie prowadzone w WP.

Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, prowadzi również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy WP abcZdrowie. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl, autocentrum.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w październiku 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,3 mln Polaków.

 

lista komunikatów

KALENDARIUM

WIRTUALNA POLSKA HOLDING S.A.

ul. Jutrzenki 137 A
02-231 Warszawa
tel.: +48 22 57 67 900
fax: +48 22 57 67 901

REGON: 016366823
NIP: 5213111513