Komunikaty prasowe

27.08
2019

Przychody wyższe o 34%. Wyniki Wirtualnej Polski w 1. półroczu 2019 roku

Rosnąca liczba użytkowników, rozwój oferty reklamowej i e-commerce pozwoliły WP umocnić się na pozycji lidera wśród polskich wydawców internetowych. Wirtualna Polska Holding S.A. w 1. półroczu 2019 roku miała ponad 335 mln zł przychodów ze sprzedaży. To oznacza wzrost o 34% w porównaniu do tego samego okresu 2018 roku.

Wirtualna Polska kontynuuje strategię wzmacniania działalności mediowej oraz rozwoju spółek e-commerce. Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w segmentach online i tv wzrosły rok do roku o 34% i sięgnęły 335 mln złotych. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł prawie o jedną piątą, zysk netto wyniósł 22,8 mln złotych. W pierwszym półroczu 2019 roku WP osiągnęła również dobre wyniki na rynku reklamy.

Opublikowane w ostatnich dniach wyniki rynku reklamy w Polsce – badania AdEX – cieszą nas z dwóch powodów. Po pierwsze Internet wreszcie przegonił telewizję, po drugie Wirtualna Polska kolejny kwartał rośnie szybciej niż globalni konkurenci mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

 

Poniższa tabela przedstawia główne pozycje sprawozdania z wyniku finansowego za 1. półrocze 2019 i 2018 roku.

w tys. zł

Sześć miesięcy zakończonych
30 czerwca 2019

Sześć miesięcy zakończonych
30 czerwca 2018

Zmiana

Zmiana %

Segment ONLINE

 

     

Przychody ze sprzedaży

325 876

243 132

82 744

34,0%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

315 551

233 019

82 532

35,4%

Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17)

94 050

80 372

13 678

17,0%

EBITDA (wg. MSR 17)

92 673

77 515

15 158

19,6%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

97 990

 -

 -

nd.

EBITDA (wg. MSSF 16)

96 613

 -

 -

nd.

Segment TV

 

     

Przychody ze sprzedaży

9 632

6 922

2 710

39,2%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

9 632

6 922

2 710

39,2%

Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17)

 (3 061)

 (4 398)

1 337

(30,4%)

EBITDA (wg. MSR 17)

 (3 082)

 (4 464)

1 382

(31,0%)

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

 (3 061)

 -

 -

nd.

EBITDA (wg. MSSF 16)

 (3 082)

 -

 -

nd.

Segmenty łącznie

 

     

Przychody ze sprzedaży

335 508

250 054

85 454

34,2%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

325 183

239 941

85 242

35,5%

Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17)

90 989

75 974

15 015

19,8%

EBITDA (wg. MSR 17)

89 591

73 051

16 540

22,6%

Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)

94 929

 -

 -

nd.

EBITDA (wg. MSSF 16)

93 531

 -

 -

nd.

Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych

 (37 856)

 (26 571)

 (11 285)

42,5%

Zysk na działalności operacyjnej

55 675

46 480

9 195

19,8%

Wynik na działalności finansowej

 (20 479)

 (8 973)

 (11 506)

128,2%

Zysk przed opodatkowaniem

35 196

37 507

 (2 311)

(6,2%)

Zysk netto

22 836

27 731

 (4 895)

(17,7%)

 

Wirtualna Polska rozwija technologie: marketing automation i DAI (Dynamic Ad Insertion). Pozwalają one na dobudowywanie zasięgów i lepszą personalizację reklam, zarówno display, jak i wideo. DAI testowo wdrożono w usłudze WP Pilot, na razie w Telewizji WP. Według ostatnich analiz wskaźnik viewability reklam wyświetlanych w ten sposób sięga aż 93%.

Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, prowadzi również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy WP abcZdrowie. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto24.com). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w lipcu 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało 20,9 mln Polaków.

Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie http://inwestor.wp.pl

 

lista komunikatów

KALENDARIUM

WIRTUALNA POLSKA HOLDING S.A.

ul. Jutrzenki 137 A
02-231 Warszawa
tel.: +48 22 57 67 900
fax: +48 22 57 67 901

REGON: 016366823
NIP: 5213111513