Komunikaty prasowe

13.11
2018

Dobry kwartał Wirtualnej Polski – przychody wyższe o 27%

Przychody ze sprzedaży Grupy Wirtualna Polska Holding, w trzecim kwartale 2018 roku, przekroczyły 143 mln zł. Oznacza to wzrost o ponad 30 mln zł rok do roku – największy w historii spółki. W październiku WP przejęła serwisy Extradom.pl oraz Parklot.pl. Z produktów internetowych Grupy korzysta już 21,8 mln Polaków (RU).

Trzeci kwartał 2018 roku WP Holding zakończyła z zyskiem netto na poziomie 21,7 mln zł. To o prawie 60% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Skorygowana EBITDA w segmencie online wyniosła 46.976 tys. zł. Grupa konsekwentnie realizuje również strategię w segmencie TV, gdzie przychody za trzeci kwartał br. wzrosły o 79,2%.

Poniższa tabela przedstawia główne pozycje sprawozdania z wyniku finansowego za trzeci kwartał 2018 i 2017 roku:

w tys. zł

Trzy miesiące zakończone
30 września 2018

Trzy miesiące zakończone
30 września 2017

Zmiana

Zmiana %

Segment ONLINE

 

     

Przychody ze sprzedaży

139 981

111 487

28 494

25,6%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

134 114

104 087

30 027

28,8%

Skorygowana EBITDA

46 976

36 698

10 278

28,0%

EBITDA

44 640

37 427

7 213

19,3%

Segment TV

 

     

Przychody ze sprzedaży

3 818

2 130

1 688

79,2%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

3 818

2 130

1 688

79,2%

Skorygowana EBITDA

 (1 634)

 (2 840)

1 206

(42,5%)

EBITDA

 (1 634)

 (3 138)

1 504

(47,9%)

Segmenty łącznie

 

     

Przychody ze sprzedaży

143 799

113 617

30 182

26,6%

Przychody gotówkowe ze sprzedaży

137 932

106 217

31 715

29,9%

Skorygowana EBITDA

45 342

33 858

11 484

33,9%

EBITDA

43 006

34 289

8 717

25,4%

Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych

 (14 097)

 (12 611)

 (1 486)

11,8%

Zysk na działalności operacyjnej

28 909

21 678

7 231

33,4%

Wynik na działalności finansowej

 (1 305)

 (4 077)

2 772

(68,0%)

Zysk przed opodatkowaniem

27 604

17 601

10 003

56,8%

Zysk netto

21 665

13 575

8 090

59,6%

 

Od pięciu lat nie zmarnowaliśmy żadnego kwartału, za każdym razem notując wzrost naszej internetowej działalności. Tym razem cieszymy się podwójnie, bo za mijające trzy miesiące łączny nominalny przyrost EBITDA i przychodów rok do roku był dodatkowo najwyższy w historii Wirtualnej Polski. To efekt realizacji strategii rozwoju e-commerce, jak i lepszego od poprzedniego roku w WP Media SA – mówi Jacek Świderski, prezes WP Holding SA.

Zgodnie z najnowszym badaniem Gemius/PBI w październiku br. z produktów internetowych Grupy korzystało już 21,8 mln realnych użytkowników, co oznacza wzrost o 4% rok do roku. Wynik daje WP drugie miejsce w zestawieniu – zaraz po Google – i umacnia spółkę na pozycji lidera wśród polskich wydawców internetowych.

W ostatnim miesiącu Wirtualna Polska Holding zrealizowała także dwie duże transakcje e-commerce. Za kwotę 75 mln zł przejęła serwis Extradom.pl specjalizujący się w sprzedaży projektów architektonicznych online. WP weszła tym samym w rynek budownictwa jednorodzinnego. Za pośrednictwem Wakacje.pl SA, nabyła także marketplace pośredniczący w rezerwacji miejsc parkingowych przy największych lotniskach w Polsce – Parklot.pl. Serwis może pochwalić się największą liczbą użytkowników w swojej kategorii, a w jego ofercie znajduje się prawie 50 parkingów przy portach lotniczych.

Spółka Wakacje.pl prowadzi jednocześnie rebranding przejętej sześć miesięcy temu sieci punktów My Travel. W tej chwili kilkanaście nowych punktów pracuje już pod szyldem wakacje.pl, kolejne dołączą w ciągu najbliższych miesięcy.

Wirtualna Polska to grupa spółek działających w mediach i e-commerce. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI z października 2018 r. z wszystkich produktów internetowych Grupy WP korzystało 21,8 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 2,9 mld odsłon, spędzając w serwisach średnio aż 36 minut i 35 sekund dziennie.

lista komunikatów

KALENDARIUM

WIRTUALNA POLSKA HOLDING S.A.

ul. Jutrzenki 137 A
02-231 Warszawa
tel.: +48 22 57 67 900
fax: +48 22 57 67 901

REGON: 016366823
NIP: 5213111513