Czym się zajmujemy

Czym się zajmujemy

Misją Grupy Wirtualna Polska („Grupa WP”, „Grupa”) jest bycie partnerem pierwszego wyboru Polaków, dostarczającym opiniotwórcze informacje, rozrywkę i usługi oraz inspirację w codziennych decyzjach. Grupa realizuje swoją misję, udostępniając użytkownikom swoich serwisów atrakcyjne treści i usługi dopasowane do ich potrzeb i profilu. GWP jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.:

  • o tematyce biznesowej – Money.pl oraz Biztok
  • dotyczące nowych technologii – np. Dobreprogramy
  • o tematyce sportowej – np. Sportowe Fakty
  • charakterze rozrywkowym – np. Pudelek
  • dotyczące zdrowia i rodzicielstwa – abcZdrowie oraz Parenting.pl 
  • oraz internetowe rozgłośnie radiowe – OpenFM i PolskaStacja

Ponadto Grupa prowadzi działalność reklamową, oferując generowanie leadów (lead generation) dla sklepów internetowych, głównie w ramach marketplace'ów Domodi oraz Allani – w zakresie mody, Homebook – w kategorii dom i wystrój wnętrz, serwisów Direct.Money.pl oraz FinansowySupermarket.pl w zakresie usług finansowych oraz za pośrednictwem sekcji zakupowej Wirtualnej Polski. Działalność GWP w zakresie generowania leadów na rynku e-commerce pozwala Grupie wykorzystać szybki wzrost handlu elektronicznego w Polsce. Ponadto nabyta przez Grupę w grudniu 2014 r. Grupa Money posiada rozwinięte serwisy i narzędzia pozwalające na zakup i sprzedaż produktów i usług finansowych w sieci, a także na oszczędzanie środków czy zarządzanie prywatnym budżetem.

Grupa Wirtualna Polska systematycznie inwestuje w segment e-commerce’u turystycznego, konsekwentnie wzmacniając swoją pozycję w tym obszarze. W grudniu 2015 r. przejęła Enovatis, największego i najszybciej rozwijającego się agenta turystycznego online, właściciela serwisu wakacje.pl, w czerwcu 2016 nabyła nocowanie.pl – krajowego lidera rynku pośrednictwa noclegowego i jednocześnie jedną z najczęściej odwiedzanych witryn turystycznych w sieci. Po finalizacji transakcji w portfolio Grupy WP są obecne dwa, komplementarne względem siebie segmenty e-commerce’u turystycznego, zaspokajające odmienne potrzeby konsumentów: poszukujących noclegów w Polsce i wyjeżdzających na wycieczki za granicę. 

Grupa oferuje swoim użytkownikom możliwość korzystania z bezpłatnej poczty elektronicznej. Posiada największą w Polsce liczbę użytkowników poczty e-mail, która zgodnie z badaniem Megapanel PBI/Gemius, według stanu na grudzień 2015 roku wynosiła 8,8 mln realnych użytkowników, Google posiadało 6,4 mln realnych użytkowników, a Grupa Onet-RASP 4,5 mln realnych użytkowników (przy czym dane Megapanel PBI/Gemius dot. wyłącznie korzystania za pośrednictwem strony internetowej); zgodnie z danymi wewnętrznymi Grupy na grudzień 2015 roku Grupa posiadała 11 mln aktywnych kont poczty elektronicznej (w tym 7,3 mln aktywnych kont poczty elektronicznej WP i 3,7 mln aktywnych kont poczty elektronicznej o2).

Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych – nowoczesne reklamy display, w tym reklamy wideo online, reklamy wysyłane pocztą elektroniczną, reklamy na urządzenia mobilne oraz reklamy opartej na modelu efektywnościowym (tj. rozliczanej za przejścia do strony, wypełnienie formularza, rejestracje, zakup towarów lub usług, lead generation, performance marketing). Dzięki dużej popularności serwisów i usług Grupy, Grupa ma możliwość dotarcia z przekazem reklamowym do szerokiego grona użytkowników.

KALENDARIUM

WIRTUALNA POLSKA HOLDING S.A.

ul. Jutrzenki 137 A
02-231 Warszawa
tel.: +48 22 57 63 900
fax: +48 22 57 63 901

REGON: 016366823
NIP: 5213111513